Jos mitenkään arvostat Suomen luontoa, huolehdit ilmastosta, tahdot kaikille maailman ihmisille kaikkea hyvää ja inhimillistä, olet humaani todellinen hyväntekijä, mitä teet? Televisiomainos kertoo:
Menet ostamaan Ikeasta niin paljon kuin pystyt, ja jos et pysty, menet lainaamaan siltä yhdeltä pankilta.
Jos haluat valtavalle seikkailulle, esimerkiksi Lapin mystisiin erämaihin, mitä teet? Televisiomainos kertoo:
Ostat erään tietyn jäätelötikun ja alat nuoleskelemaan.
Ajattelet juoda purkillisen smoothieta, ja muistat vanhan tyrnihillon tyrmäävän maun, ja menet tietysti katsomaan selostusta.
Opit, että tämä soossi herättää luovuutesi eloon. Pullossa ei ole tilaa huonoille fiiliksille, ja siihen on puristettu rutkasti hyviä hetkiä ja raikkaita tunteita. Mutta onko tyrniä? Tavallaan… 64% omenaa, 10% porkkanaa, 8,5% mangoa, 8,5% appelsiinimehua, sitruunamehua, inkiväärimehua, ja - ohoh! - jopa vähän tyrniäkin, 3%!
Tokihan soossi ei maistu tyrniltä, mutta onhan purkin nimi ihan kiva, se Raikas Tyrni!
Ei varmaan pitäisi olla tosikko, ainahan mainostajat keksivät ihan mitä milloinkin, ja nappaavat kaikista mukavan tuntuisista sanoista kiinni. Niinhän tekevät poliitikotkin vaali-innoissaan. Joka ikinen haluaa kaikille vain pelkkää hyvää, ja jokaikinen haluaa estää kilpailijoiltaan kaiken.
Mutta ajatelkaapas jos mainostajat keksisivät ovelamman kikan! He alkaisivat kertoa pelkkiä tosiasioita!
KOSKENKORVA - maistuu pahalle, mutta menee taatusti päähän!
KAUNEUSVOIDE - ei se paljon iholle tee, mutta haisee ihan hyvälle!
VALTIONVELKA - kun meidän hyvä hallitus sen otti, oli miinuskorko, ja kun se korko tietysti sitten nousee hurjaksi, se on seuraavan ja kovin huonon hallituksen päänsärky!