perjantai 24. syyskuuta 2010

Patautau - tahitilainen eroottinen tanssilaulu

Gauguin: Viaraumati tei oa (Hänen nimensä on Viaraumati

"Minä olen Auroan pikku helmisimpukka!"
"Ja minä olen Rairoan hiekkakäärme!"

Ikuinen taistelu on välillämme,
säälimätön sota,
joka aaltoilee edes ja takaisin.

Käärme kiemurtelee simpukan edessä,
se yrittää päästä sisään.
Simpukka puolustautuu,
se yrittää sulkea kuorensa.

Käärme luikertelee aukkoon,
se katoaa sinne kokonaan, päästä jalkoihin.

"Au-e! Hännänpäätäsikö tulit hieromaan? Hi!"
"Au-e! Kaikki on sisällä, polvet ja varpaatkin! He!"

Jumalatar Teura on vihainen:
"Voi! Hän tuottaa minulle tuskaa!
Voi! Hän on avannut kuoreni!"

Tulee suuri jumala.
"Pelasta minut tuolta raakalaiselta!
Suuri jumala, pelasta minut!"

Helmisimpukka vetäytyy hiekkaan.
Hiekkakäärme palaa onkaloihinsa.

Näin narrataan viattomia poikia!
Näin narraa heitä nainen joka tuntee miehen!

Oi! Nainen joka tuntee miehen! Hi!
Oi! Nainen joka tuntee miehen! Ha!
Oi! Nainen joka tuntee miehen! Hi!
Oi! Nainen joka tuntee miehen! Ha!

(Suomennos saksankielestä KR. Tästä tulee vielä hauska juttu kera rumpujen...)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti